هیلا اکرانی

بازیگر سینما

هیلا اکرانی

بازیگر سینما

"خاک سرد" ادای دین به قربانیان زلزله بم;

"خاک سرد" ادای دین به قربانیان زلزله بم;


بازیگر نقش اصلی فیلم سینمایی "خاک سرد" رضا سبحانی بازی در این فیلم را تجربه‌ای متفاوت برای خود و آن را ادای دین به از دست رفتگان زلزله بم و در ستایش زندگی دانست.
هیلا اکرانی درباره حضور خود در این فیلم به خبرنگار مهر گفت: فیلمنامه "خاک سرد" قصه و فضایی متفاوت داشت. بعد از بازی در نقش زنی شهری در "تیک" به کارگردانی اسماعیل فلاحپور، حضور در فیلم سبحانی تجربه‌ای تازه برایم بود.

;

وی با اشاره به دشواری‌های کار در "خاک سرد" افزود: ما در بیابان‌های اطراف بم و گرمای 50 درجه کار می‌کردیم. اما قصه در زمستان می‌گذشت و باید لباس‌های زمستانی می‌پوشیدیم و در اتاق بخاری روشن می‌کردیم. در کنار این موارد نوع کار با یک درام شهری و آپارتمانی کاملا فرق داشت. نزدیک شدن به واقعیتی که در زندگی این آدم‌ها جاری است ساده نبود.

بازیگر "عروس رومشگان" درباره جنس بازی در "خاک سرد" گفت: فیلم فضایی واقعگرا دارد و بازی مورد نظر فیلمساز در قالب این فضا بود. تصویر ما از زندگی این آدم‌ها نزدیک به دنیای واقعی آنها و غم‌هایشان بود. بازیگر در این فضا باید به زندگی نزدیک شود و از خود فاصله بگیرد. من با صحبت با زنان روستایی و دقت در رفتارشان بازی‌ام را به آنها نزدیک کردم.

اکرانی که پدر خود را در حادثه زلزله بم از دست داده، ادامه داد: بازی در "خاک سرد" ادای دینی به قربانیان این حادثه تلخ بود. در تمام لحظه‌های بازی در فیلم به یاد پدر و دیگر افرادی بودم که جانشان را در این حادثه از دست داده‌اند. فیلم درباره این آدم‌ها و در ستایش زندگی است.

وی درباره تجربه همکاری با محمدرضا فروتن در "خاک سرد" گفت: بازیگران قبل از فیلمبرداری با هم تمرین نداشتند. اما زمان کار فروتن درباره نقش من را به خوبی راهنمایی کرد و بازی در کنار او تجربه‌ای خوب برایم بود. فیلمنامه در مقایسه با فیلم امتیازهای بیشتری داشت. اما متاسفانه فیلم در مرحله تدوین تغییر کرد و به شخصیت‌ها و روابط آنها لطمه خورد.

اکرانی در پایان درباره کم‌کاری خود در سینما گفت: اغلب پیشنهادها مجموعه یا فیلم طنز است. عجله‌ای برای کار کردن به هر شکل ندارم و مایلم نقش‌هایی خاص بازی کنم. به تازگی بازی در فیلم تلویزیونی "آهو خانم" به کارگردانی اکبر خامین را تمام کردم که در آن با ابوالفضل پورعرب همبازی بودم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد